söndag 16 september 2012

BB-cream test

Vi har nu hunnit få in tre olika sorters BB-cream på jobbet (Salong Hon & Han, Tidaholm) och jag har nu hunnit testa alla tre. BB-cream är en make-up bas som ersätter din foundation. Den ger din hy lyster och fukt. Den korrigerar en ojämn hudton och innehåller solskydd. Den är "lättare" och mindre täckande än en vanlig foundation och samtidigt då lättare att applicera och låter huden andas. Här kommer en liten recension på dem jag har prövat

Isadora: passar utmärkt för dig med torr hud. Innehåller mycket fukt och var väldigt lätt att jobba ut i ansiktet. spf 12

Loréal: När du först pressar ut Nude magique är formulan vit. Den innehåller vad som kallas "smarta pigment kapslar" som känns som små,små korn. När du sedan jobbar ut den i ansiktet krossas kapslarna och formulan byter färg och anpassar sig perfekt efter din egen hudton. Tycker personligen att den passar utmärkt på dig med lite fetare hud som lätt blir glansig under dagen. Den här håller dig garanterat matt. spf12

Collistar: Magica BB är min absoluta favorit av dessa tre. Ger ett silkeslent och neutralt resultat. Lystern i huden är oslagbar och den jämnar ut ojämnheter perfekt utan att du ser särskilt sminkad ut. Den har dessutom högre spf än de andra då den ligger på spf 20 vilket är en viktig egenskap för mig. Inte för att jag bränner mig lätt i solen eller så utan för att undvika pigmentfläckar och ojämnheter i ansiktet.

Dags för dig att testa vilken som blir din favorit, Lycka till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar