måndag 21 november 2011

Tonårskris?

Har jag kommit i en sen pubertet eller vad händer? Jag har fått inflammation i talgkörtlar i ansiktet. Ja, det finns ett lättare ord för det. Men det är inget vackert ord. Finnar. Därför använder vi oss här av benämningen "inflammation i talgkörtlar" ( det var vad jag fick fram av att wikipedia ordet finnar, hihi)

Jag har räknat till ca 5 inflammerade talgkörtlar i ansiktet samtidigt. Så många hade jag inte ens när jag var fjorton. Jag vet. Vissa har det värre. Men när man inte är van vid det här är det hemskt. Den enda anledningen vi kan hitta är att jag de senaste två veckorna använt en annan dagcreme. Istället för min vanliga Hydra Floral från Decleor har jag använt en ännu mer fuktgivande från ett annat väl omryktat märke. Varför ? Jo jag tänkte att nu ska jag göra sluta på några av dessa hundra burkar och tuber som finns hemma istället för att köpa ny direkt. Tji fick jag för det.

Resultatet blev mycket concealer, en akut rengörings-behandling hos bästa Hud-Emelie, och en ännu längre morgon och kvälls rutin. Suck. Min var redan tillräckligt lång tyckte jag. Tyckte inte Mli. Tydligen peelar jag mig för dåligt. Men hennes ord är min lag. Jag gör vad som helst bara jag slipper dessa inflammerade talgkörtlar.

Euw... Inte vill väl ni läsa om mina inflammerade talgkörtlar heller... Men har ni kommit så här långt så har ni redan gjort de. Men jag lovar, detta är första och sista inlägget om dem.

Hand on Heart. Anna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar