onsdag 16 november 2011

Ren och skär lycka...

Kände jag när jag satt i bilen hem från skövde med min älskade nära mig för en stund sen... Anledningen till denna överväldigande känsla var att jag såg ett stjärnfall. Konversationen såg ut ungefär så här :

A: WOW , jag såg ett stjärnfall

S: Då får du önska dig något

( 7 sekunders betänketid senare..)

A: (utropar aningens desperat) Måste jag önska mig direkt ?

S: JAA, nu, fort, annars går tiden ut

A: MEN JA KOMMER JU INTE PÅ NÅGONTING !

S: Nu gick tiden ut...Försent.


Och där satt jag... Och insåg att jag har allt jag någonsin önskat mig av livet. Och kroppen blev alldeles pirrig av lycka när jag insåg detta! Wow...

Självklart finns det materiella ting jag gärna skulle vilja ha fler av men det känns liksom inte rätt att önska sig av ett stjärnfall... Jag menar.. Hur skulle ett stjärfall fixa en Ipad till mig ?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar