torsdag 22 december 2011

Första steget mot min nya livsstil

Jag vet att det var längesedan jag skrev. Visst har jag gjort några intressanta saker som jag skulle kunna delat med mig av. Jag jag har inte gjort det. Varför vet jag inte. Men jag kan dra dem lite snabbt.

Julbord med Labbås El. Hemskt trevlig tillställning. Väldigt kul att vi respektive blir medbjudna. I år var vi på Hotellet istället för 4:an huset. Mkt bra val :)

Julfest med kära vänner. Ojojoj. Pepparkakshusbakning. Det nlev ett stort projekt. 6 personer, en ugn, två plåtar. Men vilka pepparkakshus sen. Sen åt vi så vi storknade. Bokstavligen. Jag var tvugen att ligga i soffan en stund. Som tur var underhöll Sara-rara-underbara mig med sång och dans så jag kiknade av skratt. Till slut stod vi båda två framför Tv:en och dansade till Steps- tragedy.

Glögg-kväll med Salong Hon & Han . Håhå. Mycket god mat. Ingen vin öppnare. Åsa, Eva, en skruvmejsel, en tång, en skiftnyckel, en skruv, många skratt och 25 min senare vin över en helvägg men också lite i glasen.

Fotat världens bästa kompis Jenny och hennes fina magen med bebis innuti. Åh så kul det var. Efter satt jag å Emma med stora ögon och händer på magen för att känna när bebis vände och rörde på sig. Så sjukt coolt att det faktiskt lever någon därinne. Jag vet att det är en helt naturlig grej och bla bla bla men jag kan inte låta bli att bli tårögd över detta mirakel sen sker innuti en människa. Och sen att min skrutta ska bli mamma. Helt fantastiskt. Åh så jag längar :) glöm inte kika på hennes blogg. www.jenmarlin.blogg.se


Utöver detta mycket fler trevliga tillställningar men också mycket jobb jobb jobb eftersom
Alla vill vara fina till högtiden och köpa fina presenter till sina köra


Min nya livsstil som de här inlägget skulle handla om ja. Jo ni förstår att jag ska bli en såndär morgon-människa. En sån som går upp två timmar innan hon behöver för att dricka några koppar kaffe, kör en maskin tvätt, plocka iordning, kanske förbereda någon mat eller kanske strycka lite kläder. Ja jag ska bli som min mamma helg enkelt. I förrgår bad jag Älskade S att väcka mig när han gick upp. Det gick inte så bra... Jag minns inte att han försökte men han sa att jag var väldigt vresig. Idag gick det bättre. 06.00 väckte han mig lch jag gick upp.

Man måste ju börja lite försiktigt liksom... Så idag blev de inte så mycket gjort.. Har mest suttit i soffan med min kaffekopp och stirrat apatiskt på nyhetsmorgon. Nu när jag tänker efter vet jag inte ens vad det handlat om. Jag tror dom bakat ngt julgodis. Jaja. Mjukstart.

Och precis däär upptäkte jag att kl är kvart i åtta och jag är kvar i pyjamasen och blir precis lika stressad som varje morgon... Jaja nytt försök i mrg.

Kram å Hejdå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar