lördag 31 december 2011

Gott nytt år !

Jag vill önska alla ett riktigt gott nytt år. 2011 har varit heelt till belåtenhet
För oss. :) Men jag tvekar inte en minut på att 2012 kommer bli ännu bättre.

Vi har haft en jättefin jul. Jätte jätte fin. Började dagen hos svärföräldrarna
B & T som hade gjort underbar kalkon till jul-lunch. Mums. Sen spelade vi yatzy, kollade på
Kalle och hade julklapps utdelning. Vi fick sjukt mycket fina presenter. Återigen stort
Tack till världens finaste svärfamilj för julklapparna och att ni alla är så fantastiska. Det är för mig En ära att få höra till er familj.

Sedan gick bilen vidare till Holma där hela min fina familj samlats för att fira ännu en
Mysig jul. Mammas köttbullar, pappas skinka, julgodis, revben och allt annat gott.
Och självklart pappas underbara fruktsallad. Även här körde vi så klart julklapps utdelning
Och vi fick ännu mer fantastiska presenter. Tack tack tack. Sen... Var det dags...SÄLLSKAPSSPEL. Vi testade en ny grej med laguppställningen iår.. Den kallades
"pappa mota skiten" ... Ni fattar nog. När och fjärran var spelet. Skiten förlorade... Dock inte så stort den här gången :)


Idag är det nyårsafton och årets sista dag. Jag jobbade på förmiddagen medans S bestämde meny och handlade inför aftonens middag. Ska bli spännande att se vad det blir.
Jag är superglad att det är minusgrader idag så att jag kan tända mina fina islyktor jag gjort själv. Testade en igår kväll och det var såå fint. Fick en stjärnformad form i julklapp som man häller vatten i och ställer i frysen så blir det en jättefin ljuslykta. Tyvärr när jag hade gjort två st så slutade formen fungera och isen ville inte släppa. Då fyllde jag istället vanliga ballonger med vatten, ställde i frysen, lät den stå i ca 4 timmar tillytskicktet fryst, tog ut, knackade hår upptill där isen är som tunnast, gjorde håli ballongen, hällde ut vattnet som ännu inte fryst och skalade av ballongen. Såå jäkla fint blev de med ett ljus innuti.


Mycket roligt har vi hunnit med i December. Här kommer lite bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar