lördag 4 augusti 2012

Just nu i mitt huvud...

För det mesta lyssnar jag på böcker. Har abonemang på Storytel som fungerar ungefär som Spotify fast med ljudböcker istället för musik. Det är inte ofta nu för tiden som jag har ro i kroppen för att läsa en bok men nu på semestern köpte jag två. Den första läste jag ut en av de dagar det var så himla varmt och soligt... Den andra håller jag på med just nu. Och där stöter vi på patrull som S brukar säga när det blir lite krångligt. Jag måste ju ha en ljudbok igång samtidigt. För det funkar ju inte alltid att läsa... Att ha två böcker på gång samtidigt är jobbigt har jag märkt. Dels för att det är svårt att bestämma sig ibland. Vilken är mest spännande just nu? Dels för att det skiljer så mycket på böckernas karaktär. Närmare bestämt 1000 år... 


Bok: Ödet av P.C Cast & Kristin Cast


Serien heter House of Night och Ödet är bok nr 9


2000-tal, Oklahoma/Tulsa, Vampyrer, Tonåringar, Översteprästinnor, Mörker & Ljus.
Zoey Redbird  och hennes bundisar Stevie Ray, Stark, Afrodite, Darius, Damien m.fl kämpar mot den onda Översteprästinnan Neferet. Lättsmält. Spännande. Och Ja... Jag har läst alla tidigare 8.... Nr 7 läste jag på Engelska då jag inte orkade vänta på den svenska översättningen. Inte så knivigt som jag trodde att det skulle bli. Förmoderligen tack vare det enkla ungdomliga språket som man är van vid från tv-serierna. Men endel saker känner jag att jag inte riktigt hängde med på så här i efterhand när man läser nr 8 & 9.  


Ljudbok: Sigrids Hemlighet av Karin Wahlberg


Serien heter Släkten och Sigrids Hemlighet är bok nr 2


Handlar om en ung kvinna i Sverige på tidigt 1000-tal. Kristendomen tågade in i europa och de gamla asagudarna förkastades. En religös krock mellan den vite krist och Tor. Sigrid ska giftas bort i mycket unga år mot sin vilja. Mycket spännande verklighetsbaserad svensk historia blandat med en spännande berättelse om Sigrids mörka hemlighet. 


Och här sitter jag. Vart är jag. Sigtuna eller Tulsa?! Nej vänta det hände ju inte i den boken. Eller jo. Kanske. Vilken ska jag ta nu?! Lyssnar jag kommer jag somna direkt. Läser jag kommer jag aldrig att somna. Bara en sida till.. En till. 







Anna

2 kommentarer:

  1. Diffusa hemlighet låter spännande....:) själv rekomenderar jag Shantaram av Gregory David Roberts. Fattigdom,kärlek och maffia i Bombays slumkvarter.....spännande om vänskap:)

    SvaraRadera
  2. Diffusa hemlighet låter spännande....:) själv rekomenderar jag Shantaram av Gregory David Roberts. Fattigdom,kärlek och maffia i Bombays slumkvarter.....spännande om vänskap:)

    SvaraRadera