lördag 4 augusti 2012

Lyckliga Lördagen

Helt toppen fin dag. Gick upp tidigt och fixade mig inför jobb. Testade nya kapslarna till kaffemaskinen som numera även är en Te maskin. Några isbitar i ett glas också i med Is-te kapseln i maskin. Blir sådär härligt skummigt is-te som dom dricker i amerikanska filmer. Mums. Åkte till Lidéns och plockade upp Brudbukett och hårblommor. Vidare ut till Hjällö där Madelein och Niklas med vänner och familj redan samlats kvällen innan. Stämningen var fantastisk. Det var tyst och lugnt i hela herrgården. Vänner som högtidligt tassade runt. Fantastisk dukning. Medelein hade fixat med stol och spegel i sitt sovrum där vi fixade hennes hår. I bakgrunden spelades min Bröllops-playlist som jag slängde ihop i morse. Känner mig lätt stressad om det är alldeles knäpptyst när jag ska jobba.  Frisyren blev jätte fin med mycket uppfästa lockar och två orkidé blommor. Vi lyckades bra med att få Maddes korta hår som knappt går ner till axlarna att se ut som betydligt mycket längre hår. Jag blev upppassad med kaffe, frukt och även en liter nyplockade hallon från planteringarna innan jag lämnade Hjällö.

Väl hemma kastade jag mig i soffan med en bok medan S fixade lunch. Sen blev det efterlängtat bästis-häng med Jenny som jag inte träffat på TVÅ veckor. Några timmar i solen med kaffe, is-te och allmänt tjööt är som balsam för själen.

Ikväll grillade S och vi käkade ute på altanen... Sitter där ute en bra stund medans mörkret kryper på. Tände lite levande ljus för att kunna läsa. Jag hör S fnissa till, mina fötter har nog somnat, säger han. Fem sekunder senare reser han sig upp för att gå in och hämta ngt. Han tar tre staplande, svajiga steg innan han i slowmotion segnar ner till golvet. Den första sekunden blev jag rädd. Vad hände? Innan jag hörde honom gapflabba och kom på vad han just sagt. Mina fötter sover. S ligger på golvet och vrider sig av skratt. Och han kunde inte ens se sig själv. Hur tror ni det gick för mig?! Han ställer sig försiktigt upp... Två steg frammåt... Och pang ner i golvet igen. Jag skrattar så tårarna sprutar. (Nej, jag är inte sadist, han föll väääääldigt väääääldigt långsamt och hade gott om tid att ta emot med armarna) och där låg han på golvet igen. Annnaaaaaaa, jag kommer inte uuuuupp.

Så här en stund senare är han fullt återhämtad från sina sovande fötter men bilden av honom staplandes på sina spagetti ben som vägrar lyda kommer finnas på min näthinna länge... Min Älskade fina S. :)

Nu blir det "En plats i solen". Snart gått igenom alla Marklund filmerna.. Sådär.. Har svårt för svensk film överlag... Svenska skådespelare känns så fejk.. Kan ha med språket att göra också. Är så van vid Engelskan på tv att man blir lite paff när de pratar svenska i ngt annat än... Ja sånna program som typ Allsång och Äntligen hemma då.

Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar