söndag 1 januari 2012

Charlie

Min söta lilla doggelito som bor kvar hos mina föräldrar har firat nyår tillsammans med oss.

Han är rädd för fyrverkerier. Väldigt rädd. Hela kvällen igår gick han med svansen mellan benen och såg ledsen ut. Som tur var kom vi på ett bra knep. Vi upptäckte att när volymen på musiken var ganska hög la sig faktiskt lilla Charlie med huvudet på tassarna och slappnade av. Så vi spelade. Högt. Charlie lugn. Men så skulle vi försöka få honom ut å göra behov innan sängdags. INTE då. Han tjöt solklart nej. Vi gick och lade oss och somnade.

Plötsligt vaknar jag av tassande klor mot parkettgolvet i sovrummet, hunden låg tidigare i sängen. En GLAD Charlie talar om klart å tydligt att NU ska vi gå upp och ut. Jaja. Trevligt. Morgon promenad. Upp, på med kläder, ut, gick en liten sväng. Nöjd hund. Tänkte sätta på lite kaffe. När jag tänder lampan i köket får jag syn på klockan 02,40. Ehh... Jaha. Kändes som jag sovit mkt mer än bara ngn timme. De var bara upp å lägga sig igen.

07,15 var det dags Igen. Upp upp upp med er. Denna gången var det S tur att gå ut. En stund senare hör jag hur ytterdörren öppnas och ett brunt luddigt yrväder störtar upp i sängen och busar, leker och blöter ner. Skönt att se honom som sitt vanliga jag igen.

Nu ligger vi i soffan och har ledig-mys jag och lilla yrvädret. Och mitt stora yrväder med för den delen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar