tisdag 13 mars 2012

Sjukstuga

Sjukstuga på Channelstreet. Sebastian är super förkyld och har feber :(

Jag blir alltid sådär "pyssla-om-ig" när han är sjuk för han är alltid så guda snäll mot mig när jag är sjuk peppar,peppar ta i trä, så händer ju inte det så ofta som tur är)

När jag gick på Coop och handlade, som jag för övrigt tycker har blivit grymt bra sedan om byggnationen, kom jag på att jag skulle göra "Thailändska pannkakor" till honom.

Så här gör man dem:

2,5 dl vetemjöl eller rismjöl
1 msk smält smör
1 stort ägg
1/4 tsk salt
0,5 dl vatten

Blanda mjöl, ägg salt, smör. Arbeta ihop och späd med vatten (iskallt)

Låt degen vila en stund.

Kavla ut med mjöl till tunna pannkakor, lägg skivad banan på ena halvan och vik sedan över andra halvan dom ett lock.

Stek på hög värme i olja.
Lägg på tallriken och bred över ett lager med nutella. MUMS.

Sjuklingen som annars inte hade så god aptit blev väldigt glad. :)

Dessa upptäckte vi när vi satt på stranden "Phranang" utanför Ao nang i thailand. Där satt de små tanter i båtar vid vattenkanten och stekte dessa pannkakor med alla möjliga olika fyllningar. Man kan ju fylla med vad som helst. Tonfisk, skinka, ost, osv. Osv. Myyyycket lagom lunch på semestern i 35 graders värme :)

Nu ska jag städa upp röran jag ställt till med i köket. Sedan blir det ett avsnitt av "Once upon a time" :)


1 kommentar: