söndag 11 mars 2012

Söndag = Kaffedag

1 kopp till frukost
2 koppar när Jenny kom
1 kopp hos svärmor
2 Koppar hos Elisabeth

Nu svängde S iväg kaffekokarn igen för snart kommer Dennis. Jag tror jag hoppar denna omgången. De är bra med mig och kaffe för idag. Kan man bli kaffe-förgiftad?! Jag tror själen blir svart av för mycket kaffe. Vart tar färgen annars vägen ?! ;)

Idag har jag träffat vännerna som jag inte hunnit träffa under veckan. Det gör underverk för själen.

Har inte uppdaterat här på ett tag. Sista uppdateringen gjorde jag i Thailand. Jösses. Det känns såå avlägset.

Vi hade en så underbar resa. Från början till slut. Sista dagarna i Ao nang spenderade vi på olika öar. Vi var på Koh hong, Poda Island och Chicken island. Snorklade massor, så vackert. Vi slappade lite på stranden, käkade majskolvar och Thailändska pannkakor till lunch, var på massage.

Sista dagen var vi på Railey beach där Sebastian testade på klättringen i Thailand. Han sysslar med bergskttring här i Sverige på billingen i Skövde och har det senaste året blivit grymt duktig på det. Han fick klättra 5 olika leder på uppmot 30 meter höga och fick känna på hur det är att klättra på kalksten istället för granit som det är här i Sverige. Efter sista leden var han så trött att han skakade i hela kroppen men hade väärldens leende på läpparna. Jag älskar verkligen att se honom göra saker han tycker är så roligt. Jag, jag fick bara ont i nacken jag efter att ha stått och kikat och fotat uppåt i 4 timmar. Bilder kommer så fort jag hittat minneskortsläsaren till Ipaden. Eller orkar blogga från datorn :)
Flygresan hem gick lika bra som flygresan dit. Vi hade uppgraderat våra platser tur och retur till Novair Excellent. Helt underbart utrymme och skönt att kunna fälla Hela stolen liggande. Sov 5 timmar ungefär.

När vi öppnade vår ytterdörr 05.30 på Tisdagsmorgonen möttes vi av en underbar doft av nystädat. Underbara mamma hade fixat med städ, blommor på bordet, nya lakan i sängen och mat i kylen.

Tidsomställningen sedan vi kom hem har jag iinga problem med. Att faktiskt vara trött när jag går och lägger mig och Pigg kl 06.30 på morgonen är något helt nytt för mig. Sååå skönt. Men effekten börjar släppa nu men märker att jag känner mig lite piggare på morgonen än.

Två dagar efter vi kom hem så tog jag en åktur nerför trappan. Slog mig ganska rejält och har haft brutala blåmärken men de börjar tyna bort nu men detta har resulterat i att vi ääntligen köpt ett trappräcke.. Nu ska de bara upp också.

Igår (Lördag) var vi, jag och Åsa som är min kollega) hos fotografen Kajsa Thorén och stylade modeller för "modell för en dag". Det var en Riktigt rolig dag, Kajsa hade planerat bra så det blev aldrig för stressigt för oss utan vi hann grejja så mkt som möjligt med tjejerna och även dricka kaffe emellan. Supermysigt :). Kajsa är noga med att alla trivs och känner sig bekväma och framför allt äter ordentligt ;) både modeller och medarbetare. Det var nog därför dagen kändes så mysig :)och framför allt är hon en riktigt duktig fotograf. Tack för att vi fick vara med !! :)

Okej nu har jag fått med lite highlights från de senaste veckorna som jag ibte uppdaterat. Sorry, jag ska verkligen försöka bli bättre på det. Nu ska vi käla varma mackor och titta på Walking dead. Jag kommer förmodligen få blunda om jag ska behålla matlusten. Zombies är verkligen ofräscha, haha.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar