söndag 25 september 2011

Familje-lyckan

Dagen har hitills spenderats med världens bästa pappa. Har hämtat hem lite möbler, bland annat pelar-bord, en soffa i rokoko stil som min farmor och farfar haft och en grön, jättestor damejeanne. Bilder kommer senare när de har hittat sina platser i vårt hem.

Har även varit ute i min barndoms lekplats skogen. Jösses så mycket kul vi hade där ute. Bara att öppna grinden från trädgårn så hade man den bästa lekplatsen i världen framför sig. Jag kan inte tänka mig en barndom utan skogen. Den har en så stor del i min. Stenar blir djur, kungatroner och utsiktstorn för att upptäcka fiender i tid. Bäcken blir en stor flod med farliga strömmar och vatten kvarnar byggdes i den. Och alla dessa svampar som serverades som delikatessmiddagar.

Men jag tror inte en enda av svamparna vi serverade var ätliga, till skillnad från dagens skörd. Gott om både gula kantareller och tratt-kantareller. Även några fina tagg-svampar fick följa med hem.

Nu har vi jäst ner oss i soffan. Som många andra är jag uppvuxen i ett fotbollstokigt hem. Det är Antagligen på grund av detta som jag förknippar ljudet av en fotbollsmatch på tv:en med trygghet. Just nu pågår Queens park rangers vs. Aston Villa och jag börjar känna mig hemskt sömnig. Men snart är det upp och vidare...

Igår var Sebastian & Emil och testade lite bouldering på stora stenen på hellidsberget. Jag var där med kameran. Bilder kommer. Dom hade kul :)


Men så är dem ju ganska lättroade också.... Haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar