måndag 19 september 2011

Water for elephants

Var lätt den bästa filmen jag sett i år. Sebastian impuls-chockade en fredag kväll för några månader sedan när jag kl 19,15 frågade vad vi skulle äta ikväll. En timme senare åt vi oxfilé och drack rödtjut på Benidorm. Ytterligare en timme senare satt vi på biografen och såg den filmen. Jag har precis börjat läsa boken nu och hoppas att den är minst lika bra. Jag återkommer om detta.

Sen att världens två vackraste skådespelare (Robert Pattinson & Reese Whiterspoon) spelar mot varandra är ju inte helt fel. Hon är så läskigt snygg på Lindex reklamerna.

Helgen var bra och dålig men inte samtidigt. Lördag grejjade vi här hemma mest hela dagen för att sedan sällskapa med 10 andra fina människor på thaihouse i Skövde för lite käk och senare Jägarna 2 på bio. Sådär. Den kanske hade varit bättre om man suttit längre bak.. Eller åtminstone på rad två. Istället för rad ETT. S hade visst köpt biljetter till filmen på fredagen så vi fick ta dem som fanns kvar :) men vad gör väl de när man har fin-sällskap ?

Söndagen började sämre. Mådde inte alls toppen. Har kännt mig halv kass några veckor och som bästa Mli sa idag " du kanske nådde toppen av isberget" !?! Jag skulle aldrig kunna leva utan hennes citat. :)

Det ordnade till sig frammåt kvällen efter många timmars sömn i soffan. Och tur var väl det eftersom det stod pysselkväll på schemat. Jag samlade på mig allt möjligt från naturen som Eklöv, kastanjer, rönnbär, kottar, granris, snakegrass osv. Jessica hade stora pyssellådan med sig. Massor med kul saker i som ståltråd i olika färger, garn, limpistol osv. Våra brandisar fixade lyx-mackor med kantareller och kex till oss.

Men nu har ju redan en ny vecka startat. Tiden går så galet fort. I morse tvättade jag alla jul-gardiner. Och ja, jag hoppar gärna oktober-november och går direkt på advent. Finns det något mysigare ? Pyssel, glögg, julklappar, gran , familj, jul-fester och samtidigt jobba halvt ihjäl sig :) I'm a sucka for santa.

Så här mysigt är vårt kök i juletid :)

1 kommentar: