tisdag 17 april 2012

Hänger inte med i tidens fart...


Allt går så fort... Kan inte förstå att på Fredag är den stora dagen här. Dagen vi väntat, längtat och drömt om sedan mörkret och kylan i Oktober smög sig på. Det ULTIMATA vårtecknet. Det som säger att nu blir livet liite lättare, liite roligare och som får en att se ljuset i den mörka tunneln som vinterhalvåret består av ( förutom de stunder jag står på skidorna, självaste Julafton eller när jag ligger på en strand i Thailand och glassar).

Y.E.S

Det är Sommar-stuge-öppnings-helg!

Jag skiter i om snön ligger som ett tjockt täcke över marken i helgen. I mitt sinne är det ändå vår. Mina svärföräldrars sommarstuga är den bästa platsen på jorden. Den lugnaste, vackraste och mest avkopplande platsen på jorden. Platsen där vi samlas och bara är lediga. Bara har roligt. Bara laddar batterierna.

Varje helg där har sin charm. Från April till Oktober. På måndag kommer jag (förhoppningsvis då om det är torrt på marken) ha en fruktansvärd träningsvärk från löv-krattningen. Och jag Älskar't. :).

Det är verkligen min grej där ute första helgen liksom. Jag krattar som besatt med en ljudbok i öronen. Breder ut den stora presenningen och krattar upp en Stor hög. Tvingar S komma och hjälpa mig att bära den till kompost högen. Och börjar om igen... Mycket löv finns det. Tur det eftersom det är riktig meditation för mig. :)

Så, Tack fina fina Svärföräldrar för att vi får vara med där och dela lugnet med er! Får ta del av energin som delas ut där! TACK ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar