måndag 23 januari 2012

En alldeles ny människa!

Ojojoj. Nu kan jag inte skylla på att jag inte haft något att skriva om för det har jag men det har bara inte blivit av...

Den 20 januari kom det en alldeles ny människa till världen. Egentligen "kom" hon ju redan i april men hon kom ut från mammas mage i fredags.
Jenny och Robin blev föräldrar till världens sötaste lilla Alma. Stoort grattis och bra jobbat!

Jag vet att det är en helt naturlig grej som många går igenom men för mig känns det så stort när det är en person som står mig så nära som blivit mamma. Försöker då tänka mig in i föräldrarnas roll, hur stort det måste vara för dom. Wow :)

I Lördags var jag hemma hos dem och hälsade på en sväng och mötte en väldigt trött men lycklig mamma. Så matt har jag nog aldrig sett Jenny men hon utstrålade ändå lycka. Men underbart var det idag när jag ringde och fick det vanliga pigga "Haaallojjjj" ropet i telefonen.
Nu har jag just varit där en liten sväng till. Som OM dom kommer få ha den lilla godbiten i fred. Not. :)


I lördags hade vi alfapet kväll hemma på Channelstreet. Många härliga människor var här. Sånnadär härliga människor som får en att må bra. :) vid tjejbordet hade vi ett blondin lag och ett brunett lag. Det gick inte så bra för oss i blondin laget... Vad jag lärde mig på detta är att "ympade" faktiskt är ett ord (man gör något med träd då, för mer info kontakta Anki) och att man inte ska ifråga sätta reglerna innan man tänkt efter själv. Det kan leda till att motståndarlaget får ännu mer poäng... Yeah yeah what ever. Vi hade en sjukt trevlig kväll och det är huvudsaken. God pasta sallad åt vi och Åsa hade bakat underbar efterrätt. Det som blev över lämnade hon kvar till oss... Inte bra... Eller. Gott.. Men inte bra. Frossa frossa.

Om 14 dagar anländer vi till Koh Lanta, Thailand. Ska bli härligt med semester och att träffa morbror Pelle och Lena som jobbar på Kon-Tiki där när deras eget dykcenter på Smögen har vinter-stängt. Eller ja.. Lena jobbar... Pelle chillar lite tror jag. ;)
Även min kära faster Märta kommer vara där. Härligt med släkt på andra sidan jorden. Hihi.


I fredags åkte S lite impulsivt på en 10 minuter lång shopping tur till Jönköping och köpte ny förstärkare till bio-rummet. Det betyder dunderbra ljud alltså mkt film just nu.
Men nu ska vi gå ner och kika på gladiatorerna. :)

Kram på er !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar