onsdag 25 januari 2012

Natt-maran...

Var och hälsade på mig i natt... När jag tröttnat på att ligga och vrida och vända på mig fördrev jag tiden med nät-shopping... Det är dyrt med sömnproblem... ;)

När jag var yngre hade jag ofta problem med att somna på kvällarna. Nu för tiden känner jag min kropp bättre. Inget kaffe, cola eller koffein över huvud taget sent på kvällen. Inte sova för länge på morgonen för då blir rytmen förstörd. Inte för hög volym på ljudboken. Ingen manlig uppläsare på ljudboken, inte för spännande, tragisk eller läskig, inte för tråkig eller tjejig. Ååhh. Lätt va ? Bästa uppläsaren är lätt Mirja Thurestedt. Jag somnar oftast som en stock.

Men inatt hjälpte inget. Var flera gånger uppe och gick runt i huset. Helt plötsligt la jag märke till ljuset. Det är ljust ute. Alltså det var natt, men himrlen var ljusrosa. Jag fick sedan idag reda på att de var ngt på gång med norrsken och solstormar och sånt. Häftigt.

Not so häftigt idag. Somnade vid 03... Trött och grinig är jag idag så nu tar jag kvällen här. Hoppas inte nattmaran springer vidare och retar dig inatt bara för att jag slängt ut henne...


Ett av resultaten av min sömnlösa natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar