fredag 6 januari 2012

I-landproblem

Vi har för mycket kläder... Och jag är kär i mina kläder. Jag har INTE svårt för att rensa och slänga saker. Lyssna inte på min kära mor om hon försöker påstå motsatsen. Hon tycker tydligen jag är lite för lik min far där. Skillnaden mellan oss och henne är bara att vi har större fantasi än henne. Vi ser sakernas möjlighet... Men jag slänger mkt. Och njuter av det ibland.

Men mina kläder. Åh... För ca 1 1/2 år sedan flyttade vi till vårt hus. När vi skulle packa i gamla lägenheten bestämde bästa Jessica att vi skulle rensa min garderob. Jag var tveksam men J är svår att säga nej till. Jag är svag för henne. Det var med bävan jag satte mig i ett hörn på golvet när hon skulle sätta igång. Jag skulle säga "Ja" eller "Nej" plagg för plagg. Det var med gråten i halsen jag faktiskt sa Nej till vissa plagg... J var nöjd... MEN. 5 av 10 "Ja" plagg höjde hon ena ögonbrynet och sa "Och NÄR hade du på dig den här sist!? Va, va,va ? " 4 sekunders tvekan och kläderna åkte i sopsäcken. Hon var brutal. Stenhård, rent ut sagt. Just då var hon inte populär. Hennes aktier stod INTE högt i kurs hos mig då. Men när vi kom till huset och insåg att vi inga garderober hade. Då var jag lite glad att vi bantat ner mina fyra garderober...

Nu har vi garderober. Och det märks.
När man har en stor tvättstuga i källaren som absolut ingen annan ser så blir den lätt stökig. Och full. De två senaste dagarna tror jag Vi har kört säkert 10 maskiner med tvätt. Ändå hade jag kläder kvar i garderoben. 3 fulla maskiner med underkläder....
Herre...gud. 2 personer är vi här.

Så snälla, snälla Jessica. Jag behöver dig. Jag behöver din brutalitet. Jag behöver sitta här med gråten i halsen och ångra mig ( varför varför gick jag med på det här) Jag lovar att uppskatta din hjälp mer denna gången. Jag är lite klokare nu tror jag...

Men den här gången ska inte kläderna åka i myrornas container. Nej jag vill lämna dem någon annanstans nu. Jag vill lämna över dem till en människa som ser till att de verkligen kommer till användning av rätt personer. Som verkligen behöver det. Tips mottages tacksamt !!!

Oj, nu är den elfte maskinen klar. Dags att köra igång en ny :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar